niedziela, 1 maja 2011

paella de marisco ;)

hiszpańska paella z owocami morza i brązowym ryżem


Składniki:
  • mieszanka owoców morza - 200g.
  • ryż (u mnie brązowy) - ok 1/3 torebki
  • cebula (u mnie w kosteczkę drobniutką)
  • papryczka chilli
  • czosnek świeżo wyciskany
  • szafran
  • sok z cytryny
  • oliwa z oliwek

    Do dekoracji:
  • pomarańcza
  • natka pietruszki
Przygotowanie:
  1. Owoce morza skropiłam sokiem z cytryny.
  2. Na patelni lub w naczyniu do paelli rozgrzałam oliwę. Podsmażam cebulę, papryczkę i czosnek. Na samym końcu dodaję ryż (w mojej wersji brązowy, ale szczerze powiem to nie był w 100% dobry wybór -.-). Gdy się zeszkli, wlałam bulion. Dodałam szczyptę szafranu.
    Jeśli to konieczne, można doprawić solą do smaku. 
  3. gotuję na małym ogniu około 10 minut.
  4. Dodałam mieszankę owoców morza i całość wymieszałam. Na wierzchu położyłam krewetki. 
  5. Ryż będzie potrzebował około 20 minut, by zmięknąć. W tym czasie nie mieszałam potrawy.
  6. Przed podaniem udekorowałam pokrojoną natką pietruszki i plasterkami pomarańczy.
  7. Smacznego ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Durszlak.pl